A legnagyobb környezetszennyezők a turisták?
Mallorca talán minden más helynél jobban járul hozzá a globális felmelegedéshez. Másfél percenként száll le vagy fel egy repülőgép a turistaparadicsomban a főszezonban.
Mallorca talán minden más helynél jobban járul hozzá a globális felmelegedéshez. Másfél percenként száll le vagy fel egy repülőgép a turistaparadicsomban a főszezonban.
Sokan felszolgálónak tartják őket, pedig ők azok, akik szükség esetén 90 másodperc alatt evakuálnak egy gépet, felélesztik az elájult utast és még azt is tudják, hogyan kell eloltani egy lángra kapott ruhát. A hvg360 az európai légiközlekedési káosz árnyékában több tucat pilótával, légiutas-kísérővel és földi kiszolgálóval beszélt, hogy megtudjuk, hogyan élik mindennapjaikat és hogyan látják ma a szakmát. Sorozatunk második részében légiutas-kísérők beszélnek kiképzésről, fizetésről, magánéletről – és arról a legendáról is, valóban le kell-e fogyniuk, ha felszedtek néhány kilót.
A képzés több tízezer euró, amit évekig vonnak a fizetésből, hektikus életvitel, meglazult családi és baráti kapcsolatok, de a repülés szeretete és a különböző kultúrák megismerése mindent felülír – így jellemzik életüket a kereskedelmi légitársaságok pilótái. A hvg360 az európai légiközlekedési káosz árnyékában több tucat pilótával, és a légiközlekedési iparág más szereplőivel is beszélt, hogy megtudjuk, hogyan élik mindennapjaikat és hogyan látják ma a szakmát. Sorozatunk első részében pilóták beszélnek családról, kapcsolatokról, fizetésről – és arról, mennyire igazak a róluk szóló legendák.
A feltámadó nemzetközi turizmus padlóra küldte a légiközlekedési iparágat. A forgalom ugyan elmarad a 2019-estől, de a leépült kapacitások ezt sem képesek kezelni.
Elsősorban a földi kiszolgálásban jelentős a munkaerőhiány, az utasszám ezért kezdi meghaladni a kapacitásaikat.
Jelenleg a szakszervezetek az urak a repülőtereken, ahol jobb munkakörülményeket és magasabb béreket követelnek.
Hetente 10-15 üzemelési okból történő járattörlés tapasztalható légitársaságoktól függetlenül a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
A német repülőtereken annyira kevés a dolgozó, hogy a német kormány felgyorsítja a vízumok kiadását.
Egy kormány nem szólhat bele abba, hogyan szabja meg árait egy légitársaság, amiatt legfeljebb az utasok panaszkodhatnak - mondta el a hvg.hu-nak adott interjúban Michael O'Leary, Európa legnagyobb fapados légitársaságának a vezérigazgatója. A Magyarországon is piacvezető ír cég vezetője szerint az álszent érv, hogy a magyar családoknak segít a kormány a veszteséges ágazatra kivetett extraprofitadóval.
Hogyan segíti a magyar családokat a légi utazás megemelt adója – tette fel a kérdést cseppet sem visszafogott közleményében a világ legnagyobb fapados légitársasága, amelynek vezérigazgatója nemcsak az adót hülyézte le, de annak kitalálójáról azt gondolja: elfelejtette, amit közgazdaságból tanult.
A cég a hvg.hu-nak küldött válasza szerint csalódott az új adó miatt.
A koronavírus-válság hatásait ugyan kezdi maga mögött hagyni a Wizz Air, ám hiába lett több utasa, az emelkedő üzemanyagárak miatt nagyobb vesztesége lett a légitársaságnak.
A társaság elnöke lapunknak úgy reagált a kormány terveire: a légiközlekedési ágazat jelentős veszteségeket szenvedett a Covid-19 világjárvány során, és bevétele, illetve nyeresége várhatóan még hosszú ideig nem éri el a vírus kitörése előtti szintet, így extraprofitról beszélni nincs értelme.
A Wizz Air új piacokat keres, Szaúd-Arábia beruházási minisztériuma pedig az ország utasforgalmát szeretné megtriplázni nyolc év alatt, egyelőre egy szándéknyilatkozatot írtak alá az együttműködésről.
Moszkva hiába rekvirált több száz nyugati repülőgépet, alkatrészek híján egy idő után nem fogják tudni üzemeltetni őket. Az orosz légtér elkerülése több órás kerülőkre kényszeríti Ázsia irányában az európai és az észak-amerikai személy- és teherszállító gépeket. Amitől a globális ellátási láncok még nehezebben működnek.
Az Alitalia egykor Olaszország büszkesége volt, és korszerűségének szimbóluma, majd pénzügyi rémálommá vált. A kormány átvette a légiközlekedési vállalatot, és ITA néven átszervezte. Olyannyira sikeresen, hogy a privatizációval komoly pénzhez juthat.
Drága az olaj, drágul az üzemanyag, ami a légitársaságok kiadásainak egyik legnagyobb szelete.
A kereskedelmi célú orosz gépek előtt lezárja légterét Finnország és Románia. Hasonló magyar intézkedésről egyelőre nincs hír, de várjuk a kormányzat válaszát arra, hogy terveznek-e ilyet.
Számos kérdést vet fel az a döntés, amellyel 300 millió forintos büntetést szabtak ki a fapados légitársaságra. Az sem világos, hogyan akarja érvényesíteni a kormány, de az sem, mi az alapja.
A szakszervezet 9,5 százalékos béremelést követel az idén.